hoe beeindig je een Koninklijk Huis?

Worden de Royalties dan gewoon uit het paleis gezet?
Of worden nieuw geborene niet meer als koninklijk benoemd en sterven ze dan uit? Lijkt mij zonde, want Monarchie is een mooi iets... Maar de dag zal vast komen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind het zweedse model wel wat. Dan blijven ze gewoon als beroeps-lintenknippers, tegen een normaal tarief dan.
We houden dat dan vol zolang zij en wij het leuk vinden.
Net als andere vormen van folklore als klompendansen, haring eten en oude zeilboten opknappen.

Minister president is dan het staatshoofd, of we wijzen nog een aparte president aan. Die kunnen we kiezen en als hij er een potje van maakt weer ontslaan.

Dan zijn we heus niet uit alle problemen, zo naief ben ik ook weer niet.
Dan wil elke president in 4 of 8 jaar zijn zakken vullen, zijn en zijn familie en vrienden's positie verbeteren en iets nalaten aan het land om in de geschiedenis boekjes te komen (zie bijvoorbeeld Frankrijk met megalomane projecten per president).
Maar al met al kunnen we die problemen door een goed systeem in te richten wel weer in goede banen leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat doe je door de grondwet aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom?? Als we het koningshuis wil afschaffen kan dat toch gewoon op de democratische manier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was dus voor zooi bedoeld. En Hansv: goed punt!
Ha, die ESVW;

Door te voorkomen dat ze nog nageslacht op de wereld zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monarchie iets moois??
Kolder!
Geldverspilling dat is het wat mij betreft mogen ze het per direct afschaffen. Al die rijke stinkerds een beetje op onze belastingcenten laten leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja slecht he dat mensen met belangrijk verantwoordelijk werk in een landsregering zoveel geld verdienen!
De ministers, kamerleden, topambtenaren, rechters, politiecommissarissen, en diplomaten verdienen ook al zoveel! schande!
nee, een president! die verdient gewoon modaal! zo, einde sarcasme
De minst sympatieke, maar wel de meest toegepaste manier om een koningshuis omver te werpen is een revolutie, oorlog of volksopstand.
Gelukkig vinden we met de overgrote meerderheid onze eigen koningin mét al haar nazaten veel te aardig om daar aan te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo als met de Sjah in Perzie denk ik.
Dan is de enige oplossing voor hun vluchten naar het buitenland.
Ik heb me dit ook wel eens afgevraagd maar ik denk dat Nederland veel te soft is om het koninklijk huis ooit te beeindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop, dat de Oranje op een gegeven moment zelf zeggen, 'het hoeft van ons niet meer' Dus de eer aan zichzelf houden. Ik hoop dat het komende gezeur over een nieuw stuk grond in Argentinië de laatste druppel is.
Nelie for President!!!